Subject: RE: rahvusvaheliste õigusinfotaotluste menetlemine konventsiooni alusel
From: "Kadi Karus" <[email-masked]>
To: "Harju MK info" <[email-masked]>, "Tartumk info" <[email-masked]>,Pärnumk info <[email-masked]>, "virumk.info" <[email-masked]>, "Talhk info" <[email-masked]>, "Tartu HK Tartuhk info" <[email-masked]>, "Tallinna Ringkonnakohus info" <[email-masked]>, "Tarturk info" <[email-masked]>, "Riigikohus Info mail" <[email-masked]>, "Prokuratuurid info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Emta emta" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jul 2024 15:22:21 +0300

Tere

Pöördun taas seoses välisriikide õigusinfo Euroopa Konventsiooniga,
millest allpool olevas kirjas juba paari aasta eest juttu tegin (viited
koos linkidega konventsioonile on samuti allolevas kirjas). Konventsiooni
alusel toimub Eestis välisriikidega eelkõige kriminaalõiguse valdkonda
puudutava õigusinfo vahetamine. Minu andmetel on konventsiooni alusel
Eestile esitatud üksikuid päringuid menetlenud seni eelkõige
Justiitsministeerium. Kuigi konventsiooni alusel infotaotlusi esitavateks
asutusteks on Eestis nimetatud veel kohtud, Riigiprokuratuur,
Siseministeerium ning Maksu- ja Tolliamet, siis 2022. aastal saadetud
kirjale tuli väga vähe tagasisidet ja järeldasin sellest, et konventsiooni
alusel infotaotlusi nendes asutustes praktiliselt ei vahetatagi (või
toimub see mingis muus formaadis, mida ei seostatagi konventsiooni alusel
toimuva infovahetusega).

Seetõttu edastan eelkõige infoks, et Euroopa Nõukogu on vahepeal
valmistanud juhise ja töötanud välja formaadi nende päringute tegemiseks
(juhise projekt manuses) -  juhis ja etteantud formaadid ei ole siduvad,
st Eesti ei pea neid kasutama, kui praktikas selle järele vajadust ei ole.
Juhisele ja päringu formaatidele on meil aga võimalik esitada kommentaare,
kui seda vajalikuks peame. Juhul kui teie asutusel on juhise ja seal
loodud päringu formaatidele märkusi esitada, ootan tagasisidet kuni 17.
juulini 2024.

Euroopa Nõukogu palub lisaks juhise kommenteerimisele ka lisainfot
praktilise poole kohta, mistõttu palun teilt ka tagasisidet:

1.	Kes konkreetselt teie asutuses selliste päringutega tegeleb
(võimalusel palun edastada kontaktisiku andmed)?
2.	Kas olete asutuses valmis aktsepteerima selliseid päringuid ka
e-kirja teel või ehk isegi eelistategi neid päringuid saada ainult e-kirja
(ja mitte ametliku kirja) teel?
3.	Mis keeles neid päringuid teie asutuses aktsepteeritakse ja kas
oleksite juhtumipõhiselt ja vajaduse korral valmis aktsepteerima neid veel
muudes keeltes (kui võimalik, siis täpsustada, millistes)?

Kui teie asutusel on tagasisidet anda, ootan seda hiljemalt 17. juuliks
2024. Küsimuste korral võib minuga julgesti ühendust võtta.

Heade soovidega

Kadi Karus
Nõunik

Õiguspoliitika osakond
Justiitsministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
54820222

From: Kadi Laanemäe
Sent: Thursday, August 25, 2022 6:44 PM
To: Harjumk info <[email-masked]>; Tartumk info
<[email-masked]>; Pärnumk info <[email-masked]>; virumk.info
<[email-masked]>; Talhk info <[email-masked]>; Tartu HK Tartuhk
info <[email-masked]>; Tallinna Ringkonnakohus info
<[email-masked]>; Tarturk info <[email-masked]>; Riigikohus
Info mail <[email-masked]>; Riigiprokuratuur info
<[email-masked]>; [email-masked]; Emta emta <[email-masked]>
Subject: rahvusvaheliste õigusinfotaotluste menetlemine

Tere

Pöördun teie poole seoses Välisriikide õigusinfo Euroopa Konventsiooniga
(European Convention on Information on Foreign Law). Eesti on selle
konventsiooni 1997. aastal ratifitseerinud
https://www.riigiteataja.ee/akt/78632. Konventsioon on mõeldud
infovahetuseks tsiviil- ja kaubandusõiguse ning tsiviil- ja
kaubandusprotsessi ning ka riikide õigussüsteemi kohta ning
Justiitsministeeriumis selle alusel ka vähesel hulgal infotaotlusi
menetletakse. Lisaks Justiitsministeeriumile on aga konventsiooni alusel
infotaotlusi esitavateks asutusteks Eestis nimetatud veel kohtud,
Riigiprokuratuur, Siseministeerium ning Maksu- ja Tolliamet
https://www.riigiteataja.ee/akt/78635 .

Euroopa Nõukogu vaatab üle konventsiooni rakendamise praktikat ja sellega
seoses palume kohtutel, Riigiprokuratuuril, Siseministeeriumil ning Maksu-
ja Tolliametil anda teada, kas teie asutuses toimub konventsiooni alusel
esitatavate infotaotluste menetlemist ning kui toimub, palume ka edastada
vastused järgnevatele küsimustele (vastavalt manuses olevale küsimustiku
küsimustele 1, 4, 6, 9, 10, 11):

1.	Kui sageli olete konventsiooni alusel infotaotlusi esitanud ja kui
palju on neid taotlusi esitatud teie asutusele? Palun edastage lühidalt
info, millist tüüpi või millise sisuga päringuid kõige sagedamini ette
tuleb ning võimalusel palume ka viimase 5 aasta (kas või ligikaudset)
statistikat.
2.	Kas teie asutus aktsepteerib välisriikidelt tulevaid taotlusi ka
elektroonilisel kujul (e-kiri, fax jms)?
3.	Kas teie asutus kasutab infotaotluste esitamisel ja nendele
vastamisel kindlat etteantud vormi/formaati?
4.	Kas konventsiooni alusel infotaotluste esitamisel või menetlemisel
on teie asutuses tekkinud konkreetseid küsimusi mõne konventsiooni sätte
rakendamise kohta? Milliseid?
5.	Kas teie asutuses on ette tulnud päringuid, mille puhul olete info
taotlejalt nõudnud vastamisega seotud kulutuste hüvitamist? Millised need
juhud on olnud?
6.	Kas on mõni osapool, kellega ei ole konventsiooni alusel tehtav
infovahetus sujunud? Kui jah, milles takistused seisnesid?

Palun edastage oma asutuse tagasiside ja vastused Justiitsministeeriumile
hiljemalt 7. septembriks 2022, e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  . Oleme tänulikud, kui leiate võimaluse
tähtaegselt tagasisidet anda! Olen meeleldi valmis vastama ka
täpsustavatele küsimustele.

Heade soovidega

Kadi Laanemäe

Nõunik

Õiguspoliitika osakond

Justiitsministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

620 8127

Käesolev kiri on asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teave ning mõeldud
ennekõike kirja päises nimetatud isikule. Kui olete saanud kirja eksituse
tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja saatjat ja kustutage kiri koos
kõikide lisadega.